Stopirana medijska strategija, Vlada ne otkriva kako dalje

Tri dana nakon što je medijska strategija stopirana iz Vlade još ne stiže jasan plan ko će, kada i na koji način pristupiti izradi nove. Za to vreme iz OEBS-a nude pomoć. U toj organizaciji za N1 kažu da su spremni da okupe sve zainteresovane za pisanje medijske strategije.

Mesecima se čekalo na novu medijsku strategiju, a onda je na čekanje stavljena ona. Jer tek što je Vladin dokument o medijima završen, na njega je stavljen stop.

“Mislim da se ništa dramatično nije desilo, mi nastavljamo sa radom u nekom drugom obliku, sa nekim drugim ljudima”, kazao je Aleksandar Gajović, državni sekretar Ministarstva informisanja.

Ipak, u Vladi ne otkrivaju konkretan plan – ko, kada i kako će medijsku strategiju učini boljom.

“Dakle, da probamo da nađemo neke zajedničke sadržitelje, a ne od početka da nalazimo razlike oko toga ko treba da bude državni sekretar, ko ne treba da bude državni sekretar i da ulazimo u mikromenadžment samih ministarstava. Čini mi se da treba da govorimo o suštini, a ne o formi”, kaže predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić.

Za OEBS koji je Vlada pozvala da se uključi u izradu medijske strategije forma je i te kako bitna. Šef Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju u Srbiji za N1 kaže: “Uloga misije će biti da uključi i pomiri sve zainteresovane za pisanje dokumenta i organizuje rasprave”. Suština, tj. sadržaj strategije, kako misle u OEBS-u, zadatak je autora.

“Uloga države u medijima će svakako biti jedna od tema, ali je mnogo važnije od samih tema da diskusija o strategiji bude otvorena. Važno je da imamo dobru metodologiju, da budu uključeni svi zainteresovani. OEBS će rado upravljati izradom strategije, a teme, predlozi i rešenja moraju doći od medija”, rekao je Andrea Oricio, šef misije OEBS-a.

U Asocijaciji medija, čiji je predstavnik napustio staru radnu grupu, misle da je izrada strategije resetovana kasno. Da li će to ipak uroditi plodom – u Asocijaciji bez optimizma. Kažu: “Videćemo”.

“Jasno mi je da je dalji proces medijskih reformi neizbežan bez ekspertize, asistencije i podrške i Evropske unije i OEBS-a, ali se nadam da ovaj dokument kao i popravljanje generalno medijske situacije u Srbiji nećemo morati da rešavamo u Ujedinjenim nacijama”, kazao je Zoran Sekulić, iz Asocijacije medija.

Kada će nova medijska strategija ugledati svetlost dana – precizno se ne zna. Iz Ministarstva informisanja nagađaju – do kraja godine.

Izvor: N1 – Adam Santovac

Foto: pixabay.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*