a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
  /  ФАРЧЕПЕДИ(ЈА)Я   /  Игра планета

Игра планета

Наша плава планета, предивна Земља, према којој се као најинтелигентнија бића и не понашамо баш најбоље, налази се у јединственом Сунчевом систему са још осам (односно седам) тајанствених планета. Дакле, Меркур, Венера, Земља, Марс, Јупитер, Сатурн, Уран, Нептун и Плутон (на Међународној астрономској скупштини одржаној 25. јула 2006, а на основу новог дефинисања небеских тела, закључено је да Плутон није планета, већ планета патуљак, јер не контролише гравитацију и орбите објеката које се налазе у том делу Сунчевог система) башкаре се у Сунчевом систему, играјући свако своје коло око моћног Сунца.
Летелице које је конструисао радознао човек, односно земљанин, посетиле су сваку планету, па тако су откривени и следећи интересантни подаци о њима.
Меркур је планета која се смањује. Откривено је да се испод ужарене површине Меркур хлади. Резултат тога је да се планета скупља, односно смањује.
Венера је паклена планета с високим температурама и високим притиском на површини, а такође је карактеришу и снажни, супермоћни ветрови.
На Марсу се налази „Олyмпус Монс“, највећи вулкан који је икада откривен у Сунчевом систему. Висок је 25 км (што је троструко више од Монт Евереста) и протеже се на 602 км.
Јупитер је највећа планета у Сунчевом систему. Њега су први посматрали још древни Вавилонци. За Јупитер је карактеристично да му је потребно 11,8 година да обиђе Сунце, те да има највећи месец у Сунчевом систему који се зове Ганимед.
Сатурн је планета која има најмању густину од свих планета у Сунчевом систему, има преко 60 месеца и не зна се тачно колико траје дан на овој планети. До Сатурна долази само 1% сунчане енергије коју прима наша планета.
Уран је планета коју красе прстенови и која је малко нагнута у страну. Његова оса ротације је положена на бок, скоро у раван његове револуције око Сунца из разлога који је нејасан научницима. Једно од највероватнијих објашњења лежи у некој врсти једног или више великих судара у давној прошлости.
Нептун је планета коју обележавају снажни ветрови и ниске температуре. Ветрови имају брзину већу од 2.400 километара на час, тако да су ветрови на Земљи просто поветарци у поређењу са олујама на Нептуну. На површини Нептуна температура се спушта до -221,45 степени Целзијуса.
Плутон је тајанствена, мала планета на којој су посебно интересантне ледене планине високе 3.300 метара.

E. Георгиев