Vlada Republike Srbije usvojila je na jučerašnjoj sednici Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojim se omogućava brzina do 130 kilometara na čas na auto-putu.
Ovaj zakon, prema obrazloženju Vlade, se donosi iz potrebe da se usklade rešenja koja se odnose na ograničenje brzine na auto-putu sa većinom zemalja Evropske unije, zbog čega je do sada propisana brzina prema našem zakonodavstvu do 120 kilometara na čas povećana za 10 kilometara na čas.
Do sada je ograničenje brzine na auto-putu bilo 120 kilometara na čas, a izmenama Zakona maksimalna brzina se usklađuje sa pravilima koja važe u Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Francuskoj ili Austriji. Međutim, stručnjaci smatraju da će se povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.
Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava za Tanjug da povećanje od 10 kilometara brzine, povećavava broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.
“Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti – ne postoje, ili potrošnje goriva – ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušteda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine”, ocenjuje Vujanić.
On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.
Izvor: srbija.gov.rs / RTS / Tanjug
Foto: Petar Videnov