Više od polovine radnih mesta u štampanim medijima u SAD ukinuto je od 2001. godine, pokazuju nedavno objavljeni zvanični podaci, pri čemu je veliki deo tih gubitaka nadomešten zapošljavanjem u internet kompanijama.
Broj radnih mesta u američkim štampanim medijima pao je sa 412.000 iz januara 2001. godine na 174.000 u septembru 2016. godine, prema podacima Vladinog biroa za zapošljavanje, a prenosi agencija Frans pres.
U internet izdavaštvu i području medijskih portala, broj poslova porastao je pak sa 67.000 iz 2007. godine, prvoj godini za koju su u vladi raspolagali potrebnim podacima, na prošlogodišnjih 206.000.
Podaci potvrđuju velika previranja u medijskoj industriji, gde je prelazak na digitalne medije nametnuo veliko rezanje troškova i talase otkaza u štampanim medijima.
Isti izveštaj pokazuje i da je broj kompanija u segmentu novinskog izdavaštva pao za 18 procenata, sa 9.310 iz 2001. godine na 7.623 u prošloj godini.
Broj portala koji se bave medijskim izdavaštvom i drugim aktivnostima na internetu skočio je međutim od 2007. godine za 150 procenata, na 13.924, pokazuje izveštaj. Podaci ukazuju i na pad broja radnih mesta u segmentu izdavanja časopisa, knjiga, kao i emitovanja radio programa, dok broj radnih mesta u televizijskoj industriji gotovo stagnira od 2001. godine.
Broj časopisa ili magazina dostigao je vrhunac 2008. godine, kada ih je bilo 9.232, ali se od tada beleži pad. U 2016. godini bilo ih je ukupno 7.566.
Izvor: UNS, Dnevnik (autor: N.D.)
Foto: pixabay.com