Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić je krajem 2015. godine svečano otvorio nezavršeni deo autoputa Crvena Reka – Čiflik na deonici Koridora 10. Nadležni su to pravdali smanjenjem gužvi i saobraćajnih nesreća. Godinu i po kasnije gužve i dalje ima, a prošlog vikenda su na toj deonici poginula dva, a teško povređen jedan državljanin Bugarske.
Za saobraćaj je, ustvari, sve vreme otvorena samo jedna traka, dok se druga popravlja i tek sprema za postavljanje završnog sloja asfalta.
Meštani su se žalili, tvrdili da im izgradnja autoputa ugrožava kuće, ali to radove nije usporavalo.
“Rađeno je skoro do januara i asfaltiranje i sve da bi se što pre otvorila ta deonica. Radilo se do 11, 12 sati noću. Baš se žurilo da se završi što pre”, kaže Radomir Antić iz Crvene Reke.
Tako je u žurbi,12 kilometra duga deonica, pripremljena i svečano otvorena 30. decembra 2015. godine.
N1: Kako je sad?
Boban Dinić, selo Vrandol: Pa nije bolje, ne radi ceo autoput. Jedna traka samo, druga ne.
N1: Jel ima nekih problema zbog toga?
Dinić: Ovi udesi, ove gužve…
Rupe na putu pojavile su se samo mesec dana nakon svečanog otvaranja.
Tada su, u februaru 2016. nadležni rekli da će problem brzo biti rešen.
“Onog trenutka kad počne, a desiće se da imamo lepo vreme, ja se nadam već mart, staviće se taj poslednji sloj, habajući sloj kako se to već kaže”, izjavila je u februaru 2016. godine resorna ministarka Zorana Mihajlović.
Od ove izjave prošao je i drugi mart. Godinu i po kasnije put i dalje nezavršen i opet se popravlja.
“Ovo je sistem kako se obnavlja i popravlja nešto što je trebalo biti završeno još pre godinu i po dana”, kaže građevinski inženjer Danijel Dašić, savetnik za infrastrukturu.
Kao najveći problem Dašić vidi to što je rađeno zimi, iako se po uputstvu Preduzeća za puteve asfaltiranje obavlja samo od 1. aprila do 1. novembra. Završni, BNS sloj, koga i dalje nema, sme da se ugrađuje samo na plus pet stepeni, a habajući kada je temperatura iznad deset.
Put je propao, a godinu i po kasnije nema odgovara ko je za to odgovoran.
“Što se tiče finansiranja radova koji se upravo izvode, reč je o ugovorenim radovima. Sve eventualne popravke po primedbama Nadzornog organa ili Komisije za tehnički prijem, izvođač je u obavezi da otkloni o svom trošku”, saopštili su Koridori Srbije.
“Naravno da nije moguće da se ne potroše pare na popravku nečega, pogotovo što izvođač mora da uradi ono što zahteva investitor. Ukoliko ne postoje tehnički uslovi dovoljno je samo da svoju primedbu upiše u zvanični dokument i da je investitor dužan da plati sve radove koji su izvedeni mimo propisa”, kaže Dašić.
Da je rađeno mimo propisa Dašić nema dilemu. Za dilemu kada će put konačno biti završen u Koridorima odgovaraju juna. Ove godine.
Izvor: N1
Foto: građevinarstvo.rs