U ponedeljak ističe rok za izjašnjavanje klijenta o moratorijumu

Klijenti banaka koji ne žele da iskoriste “drugi moratorijum”, imaju vremena do ponedeljka da o tome obaveste svoju banku, dok oni koji žele zastoj otplate ne moraju da se javljaju, prenosi RTS.

Moratorijum se odnosi na kredite i sve kreditne proizvode uključujući dozvoljene minuse i kreditne kartice. Najbezbedniji način za penzionere je da pozovu kol-centar banke i izraze svoju želju.

Vladimir Vasić, predsednik Udruženja banaka Srbije rekao je za RTS da klijent bira da li želi da zaustavi plaćanja obaveza prema banci ili želi da nastavi sa plaćanjem.

“Svako treba da izabere ono što njemu najviše odgovara. Ukoliko vam je potrebna likvidnost vi ćete napraviti zastoj u otplati, ukoliko smatrate da imate dovoljno novca nastavićete sa izmirivanjem obaveza. Tako i za privredu i za građane”, naglašava predsednik Udruženja banaka Srbije.

Nakon isteka dva meseca banka je dužna da pošalje novi plan otplate. Postoji redovna kamata koja je nastala ova dva meseca i ona se linearno raspoređuje na ostatak vremenskog trajanja kredita. Kredit se produžava za 60 dana.

“Kada stigne plan otplate klijent ima sedam dana, bez obzra da li je pravno ili fizičko lice, da na to odgovori. Ukoliko ne odgovori smatra se da prihvata taj način plaćanja”, pojašnjava proceduru Vasić.

Postoje i druge dve opcije. Prva je ukoliko ima mogućnost klijent da plati obe rate odjednom i druga opcija je kada klijent ima samo da plati za kamatu a rate se raspoređuju.

Za penzionere najbezbednije telefonom da izraze želju

U skladu sa odlukom o privremenim merama za banke radi ublažavanja posledica pandemije, PIO fond je počev od isplate penzija za jul 2020. privremeno obustavio sprovođenje administrativnih zabrana na penzije korisnika po osnovu kredita kod banaka.

Moratorijum će Fond PIO primeniti na sve kredite kod banaka koji dospevaju počev od 1. avgusta do 30. septembra 2020, a primenjuje se na isplatu penzija za jul i avgust.

“Najčešći način plaćanja rata kod penzionera je putem administrativne zabrane. PIO fond ima 1.700.000 korisnika. Po redovnoj proceduri klijent treba da se javi banci, banka da pošalje informaciju fondu. Tu je mnogo informacija preko 100.000 administrativnh zabrana možda i više i onda je fond doneo odluku da uplati kompletan iznos sredstava, odnosno stornira adninistrativne zabrane za ova dva meseca”, objašnjava Vasić.

Ukoliko penzoneri žele da izmiruju svoje obaveze treba da se jave banci. Najbezbedniji način je da pozovu kol-centar banke i izraze svoju želju.

Izvor: RTS

Foto: pixabay.com

Napisao/la
Bez komentara

Ostavi komentar