Medijske asocijacije: Čime se bave članovi značajne „medijske snage“ osim učešća u komisijama za dodelu javnih sredstava?

Medijska i novinarska udruženja i organizacije skreću pažnju Ministarstvu kulture i informisanja da organizacije koje se ističu da predstavljaju značajnu „medijsku snagu“, u proteklim godinama bile su prepoznatljive isključivo kroz učešće u komisijama za dodelu javnih sredstava za unapređenje programskih sadržaja u medijima, a u ostalim temama ostale su nevidljive.

“Nejasno je kako misle da njihovo učešće kako u radnim telima za bezbenost novinara i tako i u telima za unapređenje medijskog zakonodavstva može da se opravdava, kada javnosti nije poznato nijedno njihovo javno delovanje u vezi sa tim temama”, stoji u sapštenju koje koje su potpisali Asocijacija medija, ANEM, AOM, NDNV, NUNS, Lokal pres i Slavko Ćuruvija Fondacija i naglašava:

“Ostaje nejasno na koji način su u proteklim godinama radili sa kolegama i koleginicama u medijima, gde su bili kada su novinari fizički ili verbalno napadnuti. A prilike za reagovanja imali su već i u ovoj godini: 21 evidentirani napad, verbalno nasilje i pritisak na kolege i koleginice nalazi se u bazi Nezavisnog udruženja novinara Srbije (od početka 2021. godine)”.

Njihovo delovanje nije bilo vidljivo ni u pokušaju implementacije prethodne medijske strategije (mnogi od njih nisu ni bili registrovani tada), kao ni u brojnim akcijama koje su relevantna novinarska i medijska udruženja i organizacije sproveli za svoje članove, ali i širu profesionalnu zajednicu.

Izaražavamo zabirnutost i zbog namere resornog Ministarstva da organizacijama i udruženjima koji u proteklom periodu nijednom se nisu oglasili ili javno istupali svojim akcijama daje isti značaj, kao i onima koji već decenijama rade na unapređenju medijske i novinarske sfere”, kaže se u saopštenju medijskih i novinarskih udruženja i organizacija koje pozivaju resorno Ministarstvo i Vladu Srbije da stanu na put kompromitaciji kako planova za unapređenje bezbenosti novinara, tako i implementacije medijske strategije.

Izvor: FAR

Foto: Stefan Pavić

Napisao/la
Bez komentara

Ostavi komentar