Posao edukacije dimitrovgradskih predškolaca i učenika od prvog do četvrtog razreda osnovne škole o pravilnom i bezbednom ponašanju u saobraćaju, kao i nabavke promotivnih i štampanih materijala, dobila je beogradska firma “Aio pro” za skoro 2,8 miliona dinara. Dodatno, za realizaciju kampanje na unapređenju bezbednosti ugroženih kategorija učesnika u saobraćaju iz budžeta je izdvojeno skoro 3 miliona dinara, koliko je dobila firma “Smart match solutions”, takođe iz glavnog grada. Obe firme bile su jedini ponuđači na odvojenim javnim nabavkama, a postale su poznate široj javnosti po visokim cenama kancelarijskog materijala i preventivno- promotivnog materijala koje su ponudile na tenderima Grada Niša.
“Edukacija dece nižih razreda OŠ o pravilnom i bezbednom ponašanju u saobraćaju na montažno-demontažnom virtuelnom saobraćajnom poligonu i realizacija pozorišnih predstva za decu predškolce radi unapređenja saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja”, naziv je javne nabavke lokalne samouprave Dimitrovgrad koja je raspisana 25. septembra, koja je mesec dana kasnije okončana dodeljivanjem ugovora firmi iz Beograda.
Procenjena vrednost bila je oko 2,34 miliona dinara bez PDV-a, a firma “Aio pro” bila je jedini ponuđač sa cenom od 2,33 miliona dinara, pa je na kraju posao dobila za skoro 2,8 miliona dinara sa porezom.
Za beogradsku firmu, koja je u vlasništvu Milovana Cenkova i koja ima registrovanu deltanost ostalo štampanje, u javnosti se čulo kada je zajedno sa još jednom firmom iz istog grada na tenderu Grada Niša dobila posao nabavke kancelarijskog materijala, po cenama daleko većim od realnih i tržišnih.
U Dimitrovgradu nisu dostavljali kancelarijski materijal, već su vršili edukaciju učenika i predškolaca, a kako piše u tenderskoj dokumentaciji, na inicijativu Saveta za bezbednost saobraćaja i predstavnika lokalne samouprave, koji su, kako tamo stoji, prepoznali problem bezbednosti dece, kao i načine kako taj problem prevazići.
“U skladu sa tim Savet za bezbednost saobraćaja već nekoliko godina za redom realizuju aktivnosti sa decom, sa ciljem stvaranja pozitivnih stavova i bezbednog ponašanja u saobraćaju. Ovogodišnja edukacija dece ima za cilj da unapredi znanja i formira pozitivne stavove deci uzrasta od 6 do 10 godina realizacijom dobro osmišljenih aktivnosti prilagođenih svakom uzrastu posebno. Samo redovnom realizacijom ovakvih i sličnih aktivnosti sa decom i njigovim roditeljima moguće je dostići konačan cilj od 0 poginule dece u saobraćajnim nezgodama” – piše u dokumentaciji.
Za decu predškolskog uzrasta, prvake i učenike drugog razreda, osmišljena je edekacija i obuka o pravilnom i bezbednom ponašanju u saobraćaju na montažno demontažnom poligonu, a za učenike trećeg i četvrtog razreda osnovne škole na virtuelnom saobraćajnom poligonu preko aplikacije, a za novac koji su dobili iz budžeta svih građana u obavezi su bili i da obezbede profesionalnu foto ili video ekipu, koja će dokumentovati aktivnosti i sačiniti digitalni album sa fotografijama i/ili videima.
U obavezi su bili i da obezbede 350 ranaca/vrećica sa reflektujućim elementima, 250 komada svetloodbojnih prsluka za decu, isto toliko retroreflektujućih privezaka za ranac, 400 savitljivih reflektujućih narukvica, 250 majica, po 300 lenjira i pernica i 50 komada fleš led traka.
Slične ili iste poslove beogradska firma tokom samo poslednjih nekoliko meseci dobila je i u Gornjem Milanovcu, Šabcu, Kuli, Prijepolju, Valjevu, Kraljevu, Pančevu, Arilju, Staroj Pazovi i Smederevu.
Prema poslednjim podacima iz 2023. godine, firma je imala samo 4 zaposlena.
Još jedan tender i opet samo jedna prijavljena firma
Nešto kasnije od te javne nabavke raspisan je i tender “Realizacija kampanje na unapređenju bezbednosti ugroženih kategorija učesnika u saobraćaju”, koji je bio procenjen na oko 2,46 miliona dinara.
Opet se javila samo jedna zainteresovana firma – “Smart match solutions” iz Beograda, sa cenom od 2,45 miliona, pa je na kraju i dobila taj posao za 2,94 miliona dinara sa PDV-om.
Kampanja je ponela naziv “Pažljivo sa životima” i usmerena je na mlade, starije od 65 godina, pešake, motocikliste, bicikliste, mopediste i vozače, kako bi se smanjio broj saobraćajnih nezgoda.
Podrazumevala je preventivno-promotivne aktivnosti na terenu koje su se već organizovale na nekoliko lokacija, emitovanje materijala na radio stanici i društvenim mrežama.
Beogradska firma bila je dužna i da izradi promotivne i štampane materijale – 1.000 flajera, 200 majica sa porukom kampanje, 100 termosa, 300 hemijskih olovki, 200 fluroscentnih prsluka, 50 cegera, isto toliko sportskih torbi-vrećica, 30 komada led svetlećih traka za traktoriste i 30 led silikonskih svetla za bicikliste.
Takođe, za taj novac morali su da obezbede i 50 auto sedišta za decu, 12 bicikala, 4 rolera i 12 trotineta.
Inače, firma “Smart match solutions” je u vlasništvu Dragiše Nikolića, osnovana je 2017. godine, a poslednjih godina dobija puno poslova od strane državnih institucija poput Agencije za bezbednost saobraćaja, koji se odnose na realizaciju različitih kampanja, a samo u poslednjih nekoliko meseci slične kampanje kao u Dimitrovgradu organizovali su i u Beogradu, Novom Sadu, Gornjem Milanovcu, Užicu, Inđiji i Kraljevu.
Registrovana je za delatnost reklamnih agencija i prema poslednjim podacima iz 2023. godine imala je samo 5 zaposlenih.
Lj. F.
Foto: RT Caribrod