Od početka godine u Srbiji se dogodilo 230 saobraćajnih nezgoda u kojima su učestvovali vozači traktora, a iz MUP-a saopštavaju da su analize pokazale da su 164 nezgode upravo izazvali vozači tih poljoprivrednih mašina. Saobraćajna policija će u narednom periodu pojačati kontrolu nad poštovanjem propisa vozača traktora, za koje imaju i nekoliko saveta.
Podaci MUP-a pokazuju da se za tri godine u zemlji dogodilo 105 saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali vozači traktora i 688 nezgoda, u kojima je poginulo ukupno 112 osoba, a 1.061 osoba je povređena.
Od početka ove godine, na putevima u Srbiji poginulo je 12 vozača traktora, a povređena su 64 vozača traktora i 19 putnika.
“Analizom saobraćajnih nezgoda koje su se dogodile u prethodnom periodu utvrđeno je da se u periodu koji je pred nama, odnosno od avgusta do novembra događa najveći broj saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju traktori i koji za posledicu imaju smrt nekog lica” – saopštavaju iz MUP-a.
Zato vozačima traktora preporučuju da obrate pažnju na tehničku ispravnost traktora i priključnih vozila, da blagovremeno uoče i otklone eventualne nedostatke, posebno one koji se odnose na svetlosne uređaje i signalizaciju.
“Takođe, da traktori i radne mašine noću, kao i u uslovima smanjene vidljivosti u saobraćaju na putu moraju imati uključeno žuto rotaciono ili trepćuće svetlo; da traktori ne smeju na prednjoj strani da imaju uređaje ili materije koje daju, odnosno odbijaju svetlost crvene boje, a na zadnjoj strani koje daju, odnosno odbijaju svetlost bele boje. Izuzetno, napred navedeno se ne odnosi na svetla za osvetljavanje puta pri vožnji unazad, pokretno svetlo za istraživanje (reflektor), svetla za osvetljavanje zadnje registarske tablice i registarsku tablicu sa belom reflektujućomu materijom i konturne oznake. Takođe, svetla, odnosno katadiopteri, za vreme vožnje ne smeju da budu zaklonjeni niti zaprljani u meri da su neuočljivi za ostale učesnike u saobraćaju” – naredbe su iz policije.
Pozivaju vozače i da ne opterećuju vozilo preko mogućnosti koje dozvoljavaju osobine puta i tehničko-konstrukciona svojstva vozila, da ne dozvole rasipanje tereta po kolovozu, kao i da na točkovima svojih vozila ne iznose blato na kolovoz i da ne smeju upravljati traktorom ukoliko su pod dejstvom alkohola.
Dodaju da će u narednom periodu saobraćajni policajci vršiti pojačanu kontrolu nad poštovanjem propisa od strane vozača traktora.
Lj. F.
Foto: Stefan Pavić