Auto-put od Pirota do Dimitrovgrada, u dužini od 30,5 kilometara, na istočnom kraku Koridora 10, svečano je danas otvorio predsednik Srbije Aleksandar Vučić kod petlje Pirot Istok, na oko šest kilometara od Pirota.
Predsednik Vučić je rekao da je izuzetno zadovoljan učinjenim i poručio da se neće stati, sve dok se ne ostvari jasan plan i izuzetan cilj – 1.200 kilometara auto-puteva u Srbiji, saopštava RTS.
Za saobraćaj je otvoreno novih 7,35 kilometara na deonici Staničenje – Pirot Istok (koja je ukupne dužine 16,64 kilometara), zatim deonica Pirot – Dimitrovgrad dužine 14,4 kilometara i obilaznica oko Dimitrovgrada dužine 8,3 kilometara.
Predsednik Srbije je najavio da će do Nove godine biti otvoren gotovo ceo istočni krak Koridora 10, osim deonice Bancarevo – Crvena Reka, koja će biti otvorena u maju naredne godine.
“Onda ćemo imati u punom profilu auto-put do bugarske granice u maju. Kad Bugari završe svoj deo, imaćemo put do Istanbula”, rekao je Vučić.
Potpredsednica vlade i ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović istakla je da je otvaranje auto-puta od Pirota do Dimitrovgrada samo deo završenog posla I dodala da nas čeka još posla, na koridorima 10 i 11, kao i na nekim drugim putevima.
V. d. Direktora “Koridori” Zoran Babić izjavio je da je veoma ponosan jer se u saobraćaj pušta moderan, savremen i bezbedan auto-put. Babić je rekao da je taj auto-put važan ne samo za lokalne samouprave kroz koje prolazi, ovaj deo Srbije već i za čitavu zemlju.
Direktorka kancelarije Evropske investicione banke (EIB) za zapadni Balkana Dubravka Negre istakla je da ovaj deo panevropskog koridora 10 spaja Srbiju ne samo sa Bugaraskom, već i Austrijom i zapadnom Evropom i dodalata da ulaganje u u infrastrukturu ne doprinosi samo ekonomskom rastu, već i otvaranju novih radnih mesta.
Predsednik Republike Sropske Milorad Dodik istakao je da je današnji dan važan za celu Srbiju i naročito za jug zemlje, te da otvaranje auto-puta nije samo ulaganje novca i nova radna mesta, već je to civilizacijska promena za taj kraj.
Kako prenosi RTS, Istočni krak Koridora 10, od Niša do granice sa Bugarskom, dug je oko 86,9 kilometara. Na obilaznici oko Dimitrovgrada je u saobraćaj pušteno 6,5 kilometara u punom profilu i 1,77 kilometara u poluprofilu. Na obilaznici se nalaze dva tunela Progon – dužine jedan kilometar i tunel Pržojna Padina – dužine 350 metara. Na toj deonici se nalazi i sedam mostova od kojih je najduži most br. 4 koji se nalazi između dva pomenuta tunela, a njegova dužina je 491 metar.
Kod Dimitrovgrada se nalazi i zasek Gradinje dubine više od 30 metara, što je i najteži deo trase, a na izlasku je petlja Gradinje. Na obilaznici oko Dimitrovgrada radove je finansirala Svetska banka, a izvođač je bila grčka kompanija “Aktor”. Tunele Progon i Pržojna Padina je gradila grčka firma “Terna S.A”.
Na deonici Pirot istok – Dimitrovgrad radovi se finansiraju iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Izvođač radova je bila kompanija “Trace Group Hold PLC”. Na toj deonci su napravljena 4 mosta, 4 nadvožnjaka i 2 podvožnjaka, ukupne dužine 511 metara.
Deo trase u dužini od 2,3 kilometara je predviđen za sletanje aviona u slučaju potrebe, a kompletan poprečni profil piste je širine 25,4 metara.
Na deonici Staničenje–Pirot Istok završena je druga polovina, od tunela Sarlah do petlje Pirot Istok. Radove na toj deonici izvodi “Aktor”, a finansiraju se iz sredstava Evropske investicione banke (EIB). Ranije su puštene u saobraćaj deonice Crvena Reka – Čiflik i Čifllik–Staničenje, koje su duge ukupno oko 25 kilometara. Takođe, završen je veći deo radova na deonici Prosek – Crvena Reka u dužini od 22,5 kilometara. Za trasu i mostove na delu Prosek – tunel Bancarevo su angažovani “Aktor” i “Terna”, kao i deo tunel Bancarevo – Crvena Reka, dok je na gradnji tunela Bancarevo angažovana “Subtera A.S”.
Izvor: RTS/Tanjug
Foto: Internet Portal FAR