Zakonom o overi potpisa, rukopisa i prepisa, koji je usvojen u avgustu 2014. godine, predviđeno je da od 1. marta 2017. godine, u gradovima i opštinama za čije su područje izabrani javni beležnici, poslovi overe potpisa, rukopisa i prepisa pređu u njihovu isključivu nadležnost. U gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, ove poslove nastavljaju da obavljaju osnovni sudovi, sudske jedinice, prijemne kancelarije osnovnih sudova, kao i opštinske uprave, navodi se u saopštenju postavljenom na sajtu Ministarstva pravde Republike Srbije.
U saopštenju između ostalog stoji da iako javnobeležničke poslove danas u Srbiji obavljaju 162 javna beležnika i dalje postoji 12 područja osnovnih sudova za koje nije imenovan javni beležnik. U tim područjima poslove overe i dalje će obavljati sudovi i opštinske uprave, kao što su to činili i do 1. marta 2017. godine.
Kada je u pitanju overa potpisa u vezi sa predlogom kandidata za predsedničke izbore, overa potpisa će se od 1. marta vršiti u javnobeležničkim kancelarijama (u mestima u kojima postoji javni beležnik) ili u osnovnim sudovima i sudskim jedinicama, u mestima u kojima nije imenovan beležnik. Kako opštinske uprave ni do sada nisu imale nadležnost za overu potpisa u postupku predlaganja kandidata, ove uprave te poslove ne mogu i neće vršiti ni nakon 1. marta.
Pored imenovanih javnih beležnika, ovlašćenje da obavljaju poslove overe potpisa imaju i zaposleni u kancelariji javnog beležnika – javnobeležnički pomoćnik, saradnik i pripravnik, te će poslove overe nakon 1. marta obavljati više od 400 lica, što je veći broj od broja lica koja su u sudovima radila poslove overe pre 1. marta.
A. Todorov (Izvor: Ministarstvo pravde)
Foto: pixabay.com