Teški uslovi u kojima živi značajan deo stanovništva, kroz primer radnika na gradilištu koji biva surovo eksploatisan zarad ličnih interesa i viših ciljeva „svevišnjeg poslodavca“, predstavljeni su u pozorišnom komadu „Pad“ na petoj večeri BTF-a u Dimitrovgradu. Predstavu koja je bila predmet javnih polemika, publika je nagradila višeminutnim aplauzom nakon sinoćnjeg izvođenja u Centru za kulturu.
U predstavi koja pokušava da ukaže na značaj ljudskog dostojanstva, glavni junak koga tumači Branislav Trifunović, inače profesor klavira, odbija da uđe u „autobus bolje budućnosti“, zbog čega dobija otkaz i završava na „gradilištu smrti“. Iza sebe ostavlja kćer, izmanipulisanu obećanjima o boljoj i srećnijoj budućnosti koja shvativši na kraju suštinu svega izgovara rečenicu – “Izvini tata zbog onog što sam bila i zbog onog što moram da budem“, aludirajući time da put do uspeha gazi preko „mrtvih duša“.
Komentarišući svoj pozorišni komad za Danas, reditelj Kokan Mladenović kaže da naslov „Pad“ nije samo metafora fizičkog pada glavnog junaka koji strada u predstavi, nego i metafora pada morala sistema vrednosti, koji mora da postoji u jednoj uređenoj građanskoj zemlji.
Predstava „Pad“ Centra za kulturu iz Svilajnca je rađena po tekstu Branislave Ilić. Uloge tumače Branislav Trifunović, Nina Nešković i Jelena Blagojević.
U razgovoru za portal FAR glumac Branislav Trifunović je istakao da je predstava posvećena radnicima koji su tokom prošle godine izgubili živote na gradilištima širom zemlje za koje niko nije odgovarao. Istakao je da „Pad“ želi na neki način da oda počast tim ljudima kako ne bi bili zaboravljeni i kako ne bi ostali samo u novinarskim člancima. Trifunović govori i o svom trenutnom angažovanju na polju glume, ali i o građanskom aktivizmu i njegovoj borbi za bolje i pravednije društvo.
Novinar: Aleksandar Todorov
Snimatelj: Stefan Pavić
Montaža: Mikica Kostov
Odgovorni urednik: Petar Videnov
Produkcija: Internet Portal FAR
novembar 2019