Podrška sa Kanskog festivala za restauraciju filma kojim je krenula saradnja jugoslovenske i bugarske kinematografije

Podršku za restauraciju filma “Kradljivac bresaka”, ostvarenja koje je pre tačno 60 godina označilo početak saradnje jugoslovenske i bugarske kinematografije, Jugoslovenska kinoteka u saradnji sa filmskim arhivima iz Bugarske i Crne Gore, dobila je od Asocijacije evropskih filmskih arhiva i kinoteka.

U toku Filmskog festivala u Kanu, selekcioni žiri u sastavu Barbara Hebe (ARTE), Eva Sanđorđi (umetnički direktor festivala Viennale) i Ištvan Sabo (reditelj), od svih ponuđenih predloga koje su podneli evropski arhivi odabrao je film “Kradljivac bresaka” (1964), bugarskog reditelja Vula Radeva, sa Radetom Markovićem u glavnoj ulozi.

Film će biti restaurisan u Odeljenju digitalne restauracije Jugoslovenske kinoteke, sa originalnog negativa u 4K izdanju, rekao je direktor Kinoteke Jugoslav Pantelić.

“Velika mi je čast da ovo priznanje dobijemo od žirija kojim je predsedavao veliki mađarski reditelj Ištvan Sabo. Posebno je zadovoljstvo što nagrađeni projekat podrazumeva restauraciju filma koji je pre tačno 60 godina označio početak saradnje srpske (tada, jugoslovenske) i bugarske kinematografije” – rekao je Pantelić.

Direktor Jugoslovenske kinoteke je najavio premijernu projekciju filma na jednom od najvećih evropskih festivala naredne godine.

Radnja filma snimljenog pre tačno 60 godina smeštena je u period Prvog svetskog rata i govori o ljubavi između srpskog zarobljenika i supruge bugarskog pukovnika.

“Na topao, lirski i vizuelno upečatljiv način opisuje intimnu priču u svetlu turbulentnih i traumatičnih događaja sa početka 20. veka. Glavnu ulogu u filmu ostvario je Rade Marković, a film je 1964. godine bio prikazan u takmičarskom programu filmskog festivala u Veneciji” – kažu u Kinoteci

Film je baziran na romanu bugarskog pisca Emilijana Staneva, a pored Radeta Markovića u filmu glavnu žensku ulogu igra čuvena bugarska glumica Nevena Kokanova.

Lj. F.

Foto: Jugoslevenska kinoteka

Napisao/la
Bez komentara

Ostavi komentar