Prema izveštavanju škola, u realizaciju nastave na daljinu bilo je uključeno 99 odsto učenika u osnovnim i u srednjim školama, dok je u školama za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju i invaliditetom obuhvat iznosio 93 odsto.
Ovo je pokazalo istraživanje pod nazivom „Praćenje načina učešća i procesa učenja učenika iz osetljivih grupa tokom ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada učenjem na daljinu“, koje je objavljeno na sajtu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.
Saopšteno je da se to odnosi na praćenje TV časova, korišćenje onlajn platformi za učenje i alternativnih oblika nastave na daljinu i da je sprovedeno kako bi se pratilo uključivanje učenika iz osetljivih grupa u ponuđene modalitete obrazovanja na daljinu, ali i izazovi sa kojima su se škole suočile u procesu organizacije rada za decu iz osetljivih grupa.
Kao odgovor na obustavu neposrednog obrazovno-vaspitnog rada usled pandemije virusa COVID-19, Ministarstvo prosvete pripremilo je operativni plan za nastavak rada škola u uslovima vanrednog stanja, koji je obuhvatio učenje na daljinu putem TV kanala, uključivanjem učenika u onlajn platforme, primenom različitih digitalnih alata i alternativnih vidova organizacije učenja, stoji dalje u informaciji.
Navodi se da je za potrebe tog istraživanja resorno ministarstvo u saradnji sa Unicefom pripremilo upitnik koji je distribuiran svim državnim osnovnim i srednjim školama na teritoriji Republike Srbije i naglašeno da je to značajno i zbog planiranja daljih vidova podrške školama i učenicima.
Prvi deo istraživanja koji sadrži pregled kvantitativnih podataka prikupljenih iz preko 95% škola može se pogledati OVDE.
Izvor: mnp.gov.rs
Foto: pixabay.com