U Beogradu je održan dvodnevni seminar “Korišćenje društvenih mreža u proizvodnji i distribuciji medijskih sadržaja“. Seminar je organizovala Misija OEBS-a za Srbiju i Crnu Goru, a učestvovalo je više od 15 predstavnika onlajn medija iz obe zemlje, među kojima i predstavnici Internet Portala FAR.
Saopšten je podatak da u Srbiji sa 6,9 miliona stanovnika i prosečnim dohodkom manjim od 4900 evra po glavi stanovnika, ima čak 2.200 medija, od kojih 450 u digitalnoj sferi.
Medijsko tržište u Srbiji vredno je 413 milona evra, a stanovnici Srbije najčešće se informišu preko televizije, pa je Srbija uz SAD jedina na svetu, gde TV ima rastući trend.
Iako više nego desetostruko manja, ali za 1.500 evra bogatija po glavi stanovnika, Crna Gora stoji dosta bolje u takozvanim onlajn medijima, jer je ranije ušla i više uložila u oblast digitalnih tehnologija, pa su one i prisutnije na njenom medijskom tržištu.
Crna Gora i Srbija za promociju medijskih sadražaja najviše koriste Facebook, na drugom mestu je Youtube, pa tek onda Twiter, koji je skoro apsolutni lider u tom domenu u SAD i Britaniji, dok je Instagram četvrti i u Srbiji, i u Crnoj Gori, i u svetu, uz zaključak da je to društvena mreža mladih.
Svi predavači na seminaru prikazali su svoja iskustva rada sa društvenim mrežama i kroz razgovor i demostriranje primera pokušali da saznaju iskustva predstavnika medija iz Srbije i Crne Gore i da predoče, ili čak preporuče neka saznanja do kojih su došli u svojoj praksi.
Jedan od takvih je bio je i Stiv Herman, monitoring direktor u londonskoj centrali Bi-Bi-Si-ja, a pre toga više od 10 godina glavni urednik jednog od prvih i cenjenijih svetskih informativnih sajtova, Bi-Bi-Si-njuz.
Kroz skoro dvočasovano interaktivno predavanje Stiv Herman, je približio najnovije svetske tendencije u korišćenju društvenih mreža u medijske svrhe i podelio iskustva Bi-Bi-Si-ja.
Zapanjila je inventivnost s kojom Bi-Bi-Si, pristupa tom pitanju, ali i činjenica da i mediji u Srbiji i Crnoj Gori ne zaostaju mnogo u idejama i inovacijama. Jedino što su materijalna ulaganja i resursi Bi-Bi-Si, ono što se barem zasad čini nedostižno za većinu u svetu, pa i medije u Srbiji i Crnoj Gori.
Slobodan Aleksić, Beograd
Foto: Slobodan Aleksić