Mladi fotoreporter portala FAR Stefan Pavić dobitnik je treće nagrade za fotografiju na 16. konkursu „(Ne)briga o kulturnom nasleđu“, koju tradicionalno organizuje Muzej Ponišavlja u Pirotu. Reč je o fotografiji „Pametnik“ – počast palim srpskim i bugarskim oficirima i herojima, koju je ovaj talentovani fotograf naslikao na Neškovom brdu nadomak Dimitrovgrada.
„Pre svega, hteo sam da naslikam izlazak sunca, ali uz malo fotografske sreće uspeo sam da zabeležim ovako predivan momenat. Mislim da moramo brinuti o kulturno-istorijskim spomenicima zato što su oni veoma važni za nas, našu kulturu i istoriju. Pametnik je jedinstven antiratni spomenik i treba da ostane kao pouka prošlih i opomena budućim generacijama.
Na konkursu sam učestvovao i prošle godine, ali nažalost nijedna fotografija nije bila izložena. Ove godine poslao sam bolje fotografije i osvojio 3. mesto. Drago mi je što sam učestvovao, ovo je još jedno pozitivno iskustvo i učestvovaću i sledeće godine“ – izjavio je Stefan Pavić.
U galeriji Muzeja Ponišavlja u Pirotu sinoć je otvorena izložba fotografija sa ovog konkursa na kojoj su dodeljene nagrade za najbolje umetničke slike.
Prvo mesto zauzeo je Dragiša Krstić sa slikom „Novi dani“, gde prikazuje da se ono što imamo u okruženju i te kako može prikazati u punom sjaju i ravnopravno sagledati pored fotografija bilo kojeg srednjovekovnog evropskog utvrđenja sa razglednice, u ovom slučaju „Tvrđave“.
Drugo mesto zauzela je Olja Simović, za crno-belu fotografiju „Gradac“, gde se autorka poigrala okvirom kao elementom komponovanja i kamenim lukom kapije stvorila svod iznad crkve, poput još jedne kupole.
Treće mesto sa Stefanom Pavićem podelila je Danka Antić za fotografiju „Baština“ – priča koju svaka slika nosi.
Žiri je novčano nagradio najbolje učesnike – za osvojeno prvo mesto 6.000, za drugo 5.000 i za treće 4.000 dinara.
Konkurs „(Ne)briga o kulturnom nasleđa imao je za cilj da ukaže na značaj očuvanja kulturne baštine, a učesnici su svoju pažnju usmerili ka brizi i lepoti koja se krije u kulturnom nasleđu, jer njega možemo sačuvati samo ako ga dobro upoznamo.
Teodora Petrov
Foto: Stefan Pavić / Nenad Jovanović