Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad počela je proteklog vikenda podizanjem postojećih, starih koloseka na trasi ove pruge, blizu sela Staničenje, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Realizacija ovog projekta počela je radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra. Radovi su krenuli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.
Deonica Staničenje-Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo-Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra. Rekonstrukcija obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice.
Za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo-Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija TRACE GROUP HOLD PLC, a u kome su još i CONSORZIO ARMATORI FERROVIARI S.C.P.A i START – ENGINEERING JSC.
Vrednost ugovora za modernizaciju ove pruge iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine.
Najpre će se izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.
Gradilište je podeljeno na dve deonice: Prosek (Sićevo)-Staničenje i Staničenje-Dimitrovgrad.
Zbog velikog obima posla deonica Staničenje-Dimitrovgrad podeljena je na tri poddeonice: Staničenje-Pirot, Pirot-Sukovo i otvorena pruga Sukovo-Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.
Radovi između Staničenja i Pirota odvijaće se u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi. Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj.
Projekat se finansira iz kredita Evropske investicione banke i Budžeta Republike Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).
Modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš-Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.
Pruga Niš-Dimitrovgrad jedina je deonica na čitavoj dužini međunarodnog železničkog Koridora 10 koja je jednokolosečna i nije elektrificirana. Pruga je izgrađena 1886/1887. godine, decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 km/sat, stoji u informaciji Infrastrukture železnice Srbije.
Izvor i foto: Infrastruktura železnice Srbije