Nišville jazz festival je razočaran rezultatima Konkursa Ministarstva kulture i informisanja za savremeno stvaralaštvo, odnosno, odlukom komisije da se Nišvilu dodeli 3 miliona dinara.
Direktor Nišvila Ivan Blagojević naglašava da iako je budžet za muzičko stvaralaštvo značajno uvećan ove godine, to se nije odrazilo na podršku jednom od deset najboljih evropskih festivalu tako da je ona manja nego daleke 2011. godine kada je Nišville od ovog Ministarstva dobio 4 miliona dinara.
-Nišvil je, kaže Blagojević, izjednačen sa Pančevačkim i Beograskim džez festivalom podrškom u iznosu od 3 miliona, a zaostaje za BEMUS-om koji je dobio 5 miliona, kaže Blagojević. On dodaje i da je ove godine naročito izražen disparitet između najznačajnijih muzičkih i filmskih manifestacija, pa je tako Kustendorf dobio 13, a Palić i Fest po 9 miliona dinara.
Direktor Nišvila kaže da na ovaj način Ministarstvo Kulture učestvuje u finansiranju Nišvila procentualno manje od 5% od ukupnog potrebnog budžeta (63,5 miliona), a kod dobrog broja drugih manifestacija sa više od 50% .
“Ni to što će festival sa svim svojim segmentima trajati 10 dana na 20 scena sa 250 programa i 1000 izvođača, a ni ni ocena londonskog Gardijana, nije dovoljno da nešto što dolazi van Beograda bude adekvatno sagledano, jer je ponovo polovina ukupnih sredstava dodeljeno prestoničkim muzičkim projektima” – kaže Ivan Blagojević.
Da ne prođe sve tako crno, naglašava Blagojević, pobrinule su se Komisija za film (“Nišville movie summit” podržan sa 200.000 dinara) i Komisija za kulturne delatnosti nacionalih manjina (120.000 dinara za program “Prijatelji Šabanu”).
Iako je Nišvilu sugerisano da pošalje više projekata i kada je reč o muzičkim, ali drugim segmentima – nisu prošli projekti “Besplatne radionice za mlade muzičare” (koji traje skoro celu deceniju, a predavači su i najveće zvezde Nišvila), kao ni pionirski projekat “Nišville Showcase” koncipiran kao direktno predstavljanje srpskih jazz potencijala direktorima festivala i promoterima iz inostranstva.
“Komisija je u obrazloženju odbijanja napisala da je promocija domaćeg džez stvaralaštva i izvođaštva inostranim promoterima već zastupljena kao deo programa festivala, te da ne može biti podržana kao zaseban projekat. Međutim, komisija očigledno nije upoznata da organizatori takvih manifestacija u Evropi privlače promotere tako što im plate avio karte i obezbede boravak, a ti troškovi nisu nešto što je već budžetirano za organizaciju samog festivala” – kaže na kraju Blagojević.
Izvor i foto: Nišville