U hotelu “Jugoslavija” u Beogradu stručnjaci iz Slavko Ćuruvija fondacije održali su jednodnevni trening predstavnicima 16 lokalnih nezavisnih medija u Srbiji, među kojima je bio i portal FAR.
Najpre su izneta iskustva sa takozvanim Crowdfundingom u kome mediji koji imaju potrebe za dodatnim finansiranjem pokušavaju da preko za to predviđenih platformi ta sredstva dobiju direktno od svojih korisnika, odnosno publike. Rečeno je da je u Srbiji relativno malo rađeno na tom planu, ali su pokazani uspešni primeri KRIK-a, Autonomije i Alarma koji su za kratko vreme direktno od konzumenata sakupili sredstva za njihov opstanak ili nesmetan rad.
Primeri nekih slovenačkih i hrvatskih sajtova pokazuju da se uz istrajnost i posvećenost svojoj publici Crowdfundingom mogu postići dugoročni rezultati, dok u svetu ima medija koji sav svoj budžet ostvaruju isključivo na taj način, odnosno direktno od svojih konzumenata.
Takođe se govorilo i o pravilnom korišćenju društvenih mreža u tu svrhu, ali i o popularizaciji i protoku samih informacija nekog elektronskog medija. Dominantna društvena mreža u Srbiji je Fejsbuk i preko nje se većina elektronskih medija višestruko multiplikuje.
Na kraju su svi učesnici bili u obavezi da naprave po jednu Crowdfunding kampanju o kojoj se javno diskutovalo.
Ilir Gaši, Pavle Zlatić i Marko Živković iz Slavko Ćuruvija fondacije posle današnjeg treninga svima će uputiti dovoljno informacija o novim tendencijama u finansiranju i optimizaciji elektronskih medija, a shodno zainteresovanosti će i direktno pomoći u rešavanju problema lokalnih medija i portala.
Slobodan Aleksić Ćosa, Beograd
Foto: S. Aleksić