a

UNS: U medijima više od polovine honorarci

U 1.518 aktivnih medija u Srbiji ima 11.163 zaposlena, pokazalo je objavljeno istraživanje Udruženja novinara Srbija (UNS).

Od ukupnog broja novinara u 724 medija zaposleno je oko 40 odsto, a 60 procenata je honorarno angažovano.

Snimatelji, tonci, montažeri, radnici u marketingu i administraciji u većoj meri su zaposleni, odnosno 60 odsto ima stalni radni odnos. U istraživanju sprovedenom od jula prošle do kraja juna ove godine, UNS je utvrdio da je u 724 medija, koji su odgovorili na anketu o broju zaposlenih i honorarnih saradnika, angažovano 5.294 novinara i medijskih radnika, navode iz UNS-a.

U tim medijima ugovor o radu ima 2.809 novinara i medijskih radnika, dok je honorarnih saradnika 2.485.

U 562 medija, od 794 koji nisu odgovorili koliko imaju angažovanih novinara i medijskih radnika, UNS je uvidom u finansijske izveštaje njihovih izdavača utvrdio da ih ima 8.354. Međutim, taj broj obuhvata sve zaposlene u izdavačima medijima koji se osim medijskih, bave i drugim poslovima. U preostala 232 izdavača, prema finansijskim izveštajima, nema zaposlenih.

UNS je utvrdio da od 8.354 zaposlena u velikim medijskim kućama kao što su Radio-televizija Srbije, Radio-televizija Vojvodine, Pink, Politika, Novosti, Ringireg Aksel Springer, Prva, Mađar So, Studio B i B92 radi ukupno 6.683 osoba.
Prema istraživanju UNS, u 37 od 724 medija radi samo jedna osoba. U 22 medija jedini radnik je u radnom odnosu, a u 15 je honorarac.

Od 724 medija koji su odgovorili na anketu, najviše, 346, imaju od šest do 20 zaposlenih. Ukupan broj zaposlenih i honoraraca u ovim medijima je 2.480.

U pomenuta 724 medija, 39 odsto novinara je zaposleno, dok su 61 procenat honorarni saradnici.

Snimatelji, tonci, montažeri, kao i angažovani u marketingu i na administrativnim poslovima u većoj meri su zaposleni (60 odsto), u odnosu na novinare (40 odsto).

Od 724 anketirana medija, najviše ih je u vlasništvu privrednih društava, ukupno 410.

U vlasništvu udruženja građana i nevladinih organizacija je 156 medija, preduzetnici su vlasnici 136, a političke stranke, crkve i nacionalni saveti nacionalnih manjina, kao posredni vlasnici, imaju 22 medija.

UNS je utvrdio da mediji u vlasništvu privrednih društava imaju više zaposlenih po ugovoru o radu, nego honorarnih saradnika. Suprotno, mediji preduzetnika i udruženja građana imaju više honoraraca, od zaposlenih.

Izvor: UNS

Foto: Stefan Pavić

Napisao/la
Bez komentara

Ostavi komentar