Na portalu eUprava dostupna je nova usluga – Zahtev za upis ili promenu podataka u jedinstvenom biračkom spisku.
Nova usluga građanima omogućava da posredstvom portala eUprava izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, podnesu zahtev za njihov upis ili promenu, kao i da im odgovarajuće rešenje u obliku elektronskog dokumenta bude dostavljeno u njihovo eSanduče, saopšteno je na zvaničnom sajtu Ministarstva informisanja i telekomunikacija. Prema rečima ministra Mihaila Jovanovića, građani su ozbiljno prihvatili savremeni, digitalni način komunikacije, o čemu govori i podatak da trenutno u Republici Srbiji više od 2 miliona registrovanih eGrađana koriste na stotine različitih elektronskih usluga, pristupajući portalu eUprava, ali i mnogim drugim državnim portalima.
Jovanović je kazao da građani mogu da izvrše uvid u podatke koji se o njima vode u biračkom spisku, kao i da podnesu zahtev za njihov upis ili promenu bez odlazaka na šalter i da je usluga potpuno besplatna.
Da bi građani pokrenuli ovu uslugu, potrebno je da budu punoletni državljani Republike Srbije koji su registrovani korisnici portala eUprava i prijavljeni mobilnom aplikacijom ConsentID ili kvalifikovanim elektronskim sertifikatom. Nakon prijave na portal eUprava, korisnik može izvršiti uvid u svoje podatke klikom na ekran Jedinstveni birački spisak i po potrebi podneti zahtev za izmenu podataka.
Kako se navodi svaka osoba može isključivo za sebe da podnese zahtev. Rok za postupanje nadležnog ovlašćenog lica za ažuriranje biračkog spiska je 24 časa od prijema zahteva.
P. Videnov
Foto: pixabay.com